Sheeva Yoga

«zpět na library 

Noise Master

1.) O vaší kapele S.Y. zatím nebylo moc slyšet. Myslím, že nějaká větší propagace také nebyla. Takže nás seznamte se zrodem S.Y. a kdo byl hlavním aktérem při vzniku S.Y.?

FIDO
Takže od začátku. V létě 1994 vznikla grind core formace SOCIAL DEFORMITY ve složení Viki - bicí, Fido - kytara, Roman - řev. Na jaře ´96 se připojuje Skulda - basa a na jaře ´97 Danek - 2. kytara. Ke konci léta ´97 se S.D. rozpadá z důvodu názorových střetů ohledně dalšího hudebního vývoje. Viki, Fido a Skulda ihned v září ´97 zakládají těleso SHEEVA YOGA a snaží se pokračovat v načatém grindovém duchu, nyní už ale s absolutní volností a také notnou dávkou invence. Na podzim ´97 začíná S.Y. zkoušet v RK Cihelna a připojuje se k ní zpěvačka Denisa. V té době má kapela 4 vokály. Po určitých osobních problémech Fido Denisu vylučuje ze života kapely. Na jaře ´98 se objevuje nová zpěvačka Bára a stylově se S.Y. v té době pohybuje někde mezi HC, grind, noise, folk, jazz, trip-hop, ska??? S.Y. koncertuje převážně v domácké Cihelně s kapelama jako INSANIA, APPLEPIE ANNIE, SUNSET, GHETTOSWINGERS, atd., ale snaží se dostat i za hranice Ostravy, např. akcí na squatu Ladronka s THEMA 11, HIBAKUSHA a TIMBUKTU. V létě ´99 bohužel končí existence klubu Cihelna a zpěvačka Bára odjíždí do Anglie. S.Y. však neusíná, nýbrž si nachází novou zkušebnu, ruší všechny staré písně a v původní tříčlenné sestavě skládá zbrusu nový, daleko tvrdší materiál. Takže konečná sestava pro rok 2000 je Viki - bicí, řev... Fido - kytara, křik... Skulda - basa, jekot...

2.) Promo 2000 obsahuje 4 super vály. Celá nahrávka má 19 kousků. Jsou to všechny skladby, co S.Y. za svou existenci stvořila? Co předcházelo této nahrávce a v jakém stylu se nesla, pokud něco předcházelo?

SKULDA
Částečně se k tomuto tématu vyjádřil už Fido v první otázce. Takže ode mne jen pár doplnění. Předchozí tvorba S.Y. se přibližně pohybovala ve stejných vodách, jako to, co jsi mohl slyšet na promu, s tím, že díky melodickému projevu Báry to celé znělo mnohem alternativněji a ne tak agresivně jako dnes. Za ty dva roky, co jsme měli zpěvačku, vzniklo asi 17 songů, které jsou zaznamenány jen na několika "live" nahrávkách, protože celou tu dobu jsme se nebyli schopni dokopat do studia. V červnu ´99 jsme sice v improvizovaných studio podmínkách na Cihelně nahráli tři songy, ale to, co z toho vylezlo byl asi poslední impuls k tomu, že staré songy je třeba úplně zrušit a začít odznova. Něco tak podivně strašného si určitě neslyšel. Je to takový mišung mezi PEPÍČKEM ZÍMOU, DOG FACED HERMANS a NY AGAINST THE BELZEBU. Pokud by měl nějaký potrhlý folkař zájem, ať si klidně napíše. Milerád mu to pošlu.

3.) Váš styl přirovnáváte ke SPAZZ, SCRAWL, THE PUBLIC... Dávám vám za pravdu. Dlouho, už dlouho jsem neslyšel z Čech něco tak skvělého. Já jsem prostě totálně odrovnanej při každém poslechu S.Y. Takže pokuste se ještě plácnout k tomuto tématu a jak jste s tímto počinem spokojeni?

VIKI
Snažíme se hrát hardcore po svém. Jednoduše tomu říkáme "strangcore" (nebo "goreggae" nebo "acidgrind") a je mi jasné, že spousta lidí ani neví, co to slovo zamená. Takže si představ divokou bitku mezi šoguny SPAZZ, hácečkáři THE PUBLIC, jazz-grindery SCRAWL, devianty MEXICAN POWER AUTHORITY (odtud pochází to magické slovíčko "strang" - sežeň si od nich pásek "haikü...gesundheit") a do toho všeho ještě naser starý dobrý grindcore od SOCIAL DEFORMITY s prvky old school HC a emocoru na tři vokály. Uff, stačí? Hmmm, díky za kompliment, jsem fakt rád, že se ti naše skřípání líbí. Po muzikantské stránce jsem spokojen. Horší to je se zvukem, ten mohl být i lepší.

4.) Ještě se vrátím k té propagaci. Když máte to promo, tak se určitě snažíte ho rozesílat do všech koutů světa, je tak? A jak to nyní vypadá s nabídkou od Romana?

VIKI
Ano, máš pravdu. Zrovna minulý měsíc jsem doma dřepěl na nemocenské a měl spousty volného času. Jakmile se mi do rukou dostaly kazety, obaly a masterdisk - propaganda mohla začít. Zuřivě jsem mlátil do psacího stroje a neúnavně vyklepával dopisy do USA, Německa, Rakouska, Japonska, Francie a samozřejmě i do ČR+SR. Celkem °sem rozeslal/rozdal cca. 45 kazet labelům, zinům, kapelám a kámošům kolem a slibná nabídka přišla od pánů z korporace MERCILESS CORE RECS. na 3"CD nebo full-length CD, ale vše prozatím stojí na penězích. Momentálně máme k dispozici 19 válů na ploše 26 min.(4 vály Promo 2000) a řekl bych, že to vyjde až v roce 2001. Uvidíme, řekl slepý. Pište výhružné dopisy na adresu MERCILESS CORE RECS.!!! No, další spolupráci nám nabídli pánové Petr Halgaš (HYENISM REC.) a Bohdan Mach (IMPREGNATE CREW) na téma split LP pro leden 2001. Jedou v tom napůl a Bohdan má v jednání americké DYSTOPIA, THE OATH (ex. CHARLES BRONSON) nebo MK-ULTRA, ale to je ve hvězdách.

5.) Co si slibujete od vydání nového materiálu a jak byste si představovali budoucnoust S.Y. po vydání 7" nebo CD?

SKULDA
Slávu, peníze, úspěch, děvky, chlast, drogy... Ne, vážně. Pro nás bude velkou satisfakcí, když se to, o co se snažíme, dostane do rukou lidí, které to zajímá, a kteří to chtějí poslouchat a věř mi, je super, když ti někdo napíše: "Jó, je to fajn, ten váš bordel". Jinak určitě bychom rádi více koncertovali a nejen tady v okolí Ostravy, protože na nás chodí furt ti samí lidi. Buď naši kamarádi a nebo ti, kteří to, co hrajeme, znají nazpaměť. No a tu budoucnost po vydání CD nebo 7" si představuju... mrtvou, hlavně mrtvou.

6.) Také by mě zajímalo, jak na tom jste s koncerty. Kde se vám hraje lépe? Ve squatech nebo na větších sálech? A jak komunikuje publikum s vámi a naopak?

FIDO
Na začátku roku to vypadalo s koncertováním bledě, ale už se to naštěstí lepší. S novým materiálem se snažíme prezentovat na akcích, kde nás buďto pozvou spřízněné kapely nebo si ty akce seženem, popřípadě uspořádáme sami. Převážně hrajem po několika málo klubech v Ostravě a okolí, kterých zde sice vyrostlo jako hub po dešti, nicméně mnoho jich je neochotných ke spolupráci s formací našeho hudebního ražení. Ale snad se blýská na lepší časy, poněvadž jsme ve velmi blízkém styku s novým ostravským klubem "SKY", kde můžem pořádat akce. Co se týče rozdílu squat vs. sál - já bych na to odpověděl trochu jinak, protože na opravdovém squatu (Ladronka) jsme hráli všehovšudy 3x a jednou to bylo super, jindy docela fajn a jindy zas na hovno. A se sály, kde jsme hráli nesčetněkrát, je to to samé v bleděmodrém. Je mi jedno, jak velká je místnost, v které hraju. Záleží spíš na atmosféře, jak se mi hraje, jak to banda pod pódiem bere, jak je akce celkově organizována, atd. Ale klidně se ti přiznám, že osobně mám radši komornější akcičky. Kdybych si mohl vybrat koncertovat na stadióně nebo v obýváku, tak jsem všema deseti pro obývák.

7.) Texty. Tož dost složité texty máte. V songu "R.F.Thesis" jde o členy S.Y.? Mně to tak připadá a i ostatní jsou určitě ze života, přímo od vás. No prostě rozeberte to tak nějak a co jde. Přibližte texty i ostatním. Jsou opravdu zajímavé.

FIDO
Naše texty nejsou složité, možná spíš na první pohled nesrozumitelné. Tím samozřejmě nechci říct, že to jsou nějaké bláboly. Spíš naopak. Texty píše Skulda a já (někdy i společně) a rádi prostě používáme k vyjádření našich pocitů, emocí a postřehů různé metafory, přirovnání, personifikace, cizí výrazy, a pod. Myslím si, že náš jazyk je velmi bohatý, tak proč toho nevyužít? Co se týče obsahu - už mi docela lezou krkem klišovité, neoriginální texty, které se snaží být "in". Někdy mi připadá, že kapelám, objevujícím se v coreové subkultuře, někdo ofocuje texty, které před nimi už odeřvalo dalších aspoň tisíc skupin. Možná mi teď někdo vytkne, že se záměrně vyhýbáme vyhroceným tématům a jsme kapela bez vyhraněného politického názoru pro tuto scénu! Odpovím mu - no a co? Neříkám, že mne některé z níže uvedených problémů nezajímají, ale nechci být jen sterilním textařem bez ducha píšícím o policejní brutalitě, vivisekci, sexismu, kácení deštných pralesů, atd. Je to stejné, jako když chlapecké kapely á la Back Street Boys a Lunetic (mimochodem dobré noise core sebranky) neustále dokola omílají nevyspělou lásku mezi pubescenty ve stylu olizování malých holčiček v průjezdu. My se prostě snažíme být originální a alternativní a chceme psát o tom, co nás opravdu tíží a zajímá. Ale podrobné vysvětlování našich textů by bylo na desetistránkový esej. Řeknu ti ale, že s "R.F.Thesis" ´ses trefil,takže bádej dál.


SKULDA
Ještě k těm textům. Co se týče toho "nevyhraněného politického názoru", o kterém psal Fido, sám za sebe můžu říct, že politicky docela vyhraněný jsem. Bohužel trochu jinak, než většina tzv. scény. Ne, že bych byl nějaký konzervativní radikál. Jen si myslím, že hardcore postrádá trochu více sebekritiky. Někteří lidé v HC si myslí, že to, co dělají je svaté poslání a myšlenkově zkostnatělá dogmatičnost jejich postojů je už více než směšná. Do toho můžu klidně zahrnout i otázku jakékoliv invence v hudebním projevu. To je stejná pohádka. Myslím si, že se našimi texty nesnažíme někoho přesvědčovat o tom, co je správné, co je špatné, spíš jsou to jen tak nadhozená témata k přemýšlení.

8.) Také bys mohl prozradit něco více o tvých projektech. Jsou dost zajímavé, ale dosti nečinné. Není ti to líto? V čem je chyba?

VIKI
Těch bokovek je víc. Asi nejčileji se má k světu DISNEY. Je to takový nihilstický dis-beat/käng/rawpunk/crust kolovrátek švédského střihu na dva vokály s opravdu hrubými texty. Totální parafráze+parodie na všechny ty crust sráče ze švédska a celý d-beat trend, který už zvolna odezněl. Já řvu a skáču, Fido drtí šest strun a taky řve, Skulda mlátí do škopků, Kukla trhá tlusté struny a všichni jsme pod vlivem omamných a psychotropních látek jako okena, ředidlo, toluen a modrý chleba. Na skladě máme cca. 15 válů včetně coverů od DISKONTO, CUMBRAGE, THE VARUKERS, EPÄJÄRJESTYS a chceme nacvičit i crustery TOLSHOCK. Nahrávky se omezují pouze na zkušebnu a koncerty, ale rádi bychom náš matroš viděli třeba v drážkách vinylu nebo na nějakém splitu. Za sebou máme i pár koncertů s BEERGUT, SPINEBENDER, HIBAKUSHA, INSANIA, MALFORMATION, GRIDE, LIES&DISTRUST a jinými břídily. Další víceméně stagnující projekt se jmenuje OHDEESTIFF (slangově předávkovaná mrdvola) a tady máš co do činění s uchobolavým industrial/noise/ambientem na rozličné nástroje jako basa, kejtra, bicí, perkuse, trumpeta, bruska, příklepová vrtačka, fén, triangl, plechy, kladiva, saxofon, oboupohlavní řev, flétna, zmrzačený kotoučák, viola, citera, piáno, vazby, tamburína, GFX, samply, kovy, dřeva, kráječ vajíček, láhve, různé nářadí a jiný šrot. Vržeme už dost dlouho, cca. 6 let a úplné začátky se dají vystopovat už v roce ´90, kdy jsme si své frustrace vybíjeli ne elektrické rozvaděče a stožáry či na vraky aut. Základní sestava jsem já a Fido a na živé performance si zveme naše kamarády. Do éteru jsme vyšplíchli spoustu kazet, za všechny snad demáče "Anarchophobia", "Aural Discord", nejčerstvější "Mindsuck" a split s mosteckými NAPALMED. V přípravě je splitko s italskými noisery NEANDERTAL, ale to vidím dost mlhavě. Jako hostující bubeník zvěřím ještě v projektu pánů z MERCILESS CORE RECS. S divným názvem P.T.A.O. a stylově bych si to dovolil přiřadit k old school noisecoru velikánů SORE THROAT, 7 M.O.N., GORE BEYOND NECROPSY, MEAT SHITS a ANAL CUNT. Venku je spousta split kazet, 7"EP s FINAL EXIT, V/A CD a 3"CD se 7 M.O.N. Otravujte Romana na boxu. No a Kuklín by mi neodpustil, kdybych se ve finále nezmínil o našem fiktívním projektu ÖNKEL ADOLF. Je to totální extreme core/power violence klon amíků HELLNATION skejtrou, paličkama, dvěma řevy, psychotickými texty, cca. 4 vály a 2 zkouškama za rok. Ve volném čase s Kuklou čicháme čikuli a posloucháme SPAZZ. Další projekty se nacházejí ve stavu rozkladu, takže to bude asi tak všechno. Ano, máš pravdu, kromě DISNEY(ho) projekty víceméně stagnují! Je mi to líto a chybu vidím v tom, že jsme zhnilé kurvy a veškerou energii věnujeme Šívě.

9.) Také jsi dost zainteresovaný do crust, power violence atd. Rozepiš se trochu více k tomuto tématu a plácni něco o svých oblíbených scénách, kapelách, atd.

VIKI
Do celého toho powerviolence kolotoče mě svým způsoběm dostal Štěby z PANGS OF REMORSE svým skvělým časákem KRACH, kde byla vůbec první zmínka o CROSSED OUT, rozhovor s LACK OF INTEREST, pak se mi do ruky dostala deska SPAZZ/ BRUTAL TRUTH a já začal otravovat Filipa a Marstu z MB, Barváka z INSANE, Míru z DAY AFTER a Čerta z GRIDE, jestli nemají nějaké pévé schované doma v šuplíku. Poslechl °sem si SPAZZ a INFEST, přečetl HLUBOKOU ORBU či EXPRESS YOUR FEELINGS a připojil se k novému trendu. Nejprve bych pustil ke slovu Jasona, pak Jeffa a Maxe: "West Coast Powerviolence je termín, užívaný začátkem 90.let pěti nebo šesti kapelama ze západního pobřeží, které tak popisovaly svoji scénu, svůj sound. Teď už to je jen nostalgie a obávám se, že přesycení novýma kapelama zabije původní duch vzteku a kretivity těchto starých kapel." (Jason ze SUPPRESSION) "Na split EP M.I.T.B./AUNT MARY můžeš před skladbou "Hispanic Small Man Power" slyšet kousek z tohoto koncertu - malej hispánec se tehdy během našeho vystoupení dostal k mikrofónu, vypadal, jako by se akorát dostal z Mexika do Států, my jsme přestali hrát a on řekl: "I když nerozumím vaší hudbě, myslím si, že se od sebe příliš nelišíme." Bylo to neuvěřitelný, pod pódiem pogují všichni ti vypasení pankáči a tenhle chlapík si z nich nic nedělal, vylezl nahoru a řekl tohle. Myslím, že to zanechalo velkej dojem na všechny kapely, co tu noc hrály. Došlo nám, že v tom nejsme sami, a že tahle nová forma hardcoru bude trvat tak dlouho, dokud zůstane naše přátelství a láska. Ten song vlastně nakonec odstartoval termín "power violence" tak, jak ho známe - nekompromisní, politicky motivovaná, nekomerční forma hardcore punkrocku." (Jeff z CAPITALIST CASUALTIES)
"Jó, termín power violence je pěkně stupidní, vždyť je to jenom zkurvený hardcore." (Max ze SPAZZ)
Nezbývá mi nic jiného, než souhlasit. Rozhodně šáhni po naprosto klasických kapelách jako: NO COMMENT (stop&go), CROSSED OUT, INFEST, NEANDERTHAL(fůze mezi členy MAN IS THE BASTARD a INFEST), MANPIG(fůze mezi členy NO COMMENT a INFEST), ultratrashcoreových CAPITALIST CASUALTIES a hlučných MAN IS THE BASTARD(dříve CHARRED REMAINS). Za poslech určitě stojí i kapely z té nové školy jako: mistři ninjacore SPAZZ, reinkarnace INFEST s názvem LACK OF INTERREST, uřvaní CHARLES BRONSON, extrémisti HELLNATION, 2m skokani do výšky SLIGHT SLAPPERS a jejich sousedé FUCK ON THE BEACH, komplikovaní AVULSION z finska, humusáci FORCED EXPRESSION, doublebass bouře HARSH, texasský extrém SHORT HATE TEMPER, hatecoristi DESPISE YOU, STAPLED SHUT, Relapsoví BENÜMB, chaotičtí NOLESS, AGENT OF SATAN, intergalaktická SCI-FI řezba od LOCUST a GASP, GODSTOMPER, NO COMPLY, kopíračka INFEST v podání INSULT a RETRIBUTION, hrubí břidáci SUPPRESSION, prehistoričtí PLUTOCRACY a DISCORDANCE AXIS, PRETENTIOUS ASSHOLES, UNANSWERED, ULCER, finští CONTROL MECHANISM, italští řezníci SOCIETY OF JESUS, STRAGE, EGOTISMO, BRACCO(=CROSSED OUT), ENACOID, maniakální japončíci QUILL, uječení SU19B(=CROSSED OUT), MK-ULTRA, HELLNATION klon VOMIT FOR BREAKFAST, amíci UTTER BASTARD, JENNY PICCOLO, IN/HUMANITY, vesmírní ANCIENT CHINESE SECRET, wrestlingoví ULTIMATE WARRIORS a třeba infestoidní ALL ILL. Těch kapel je strašná spousta. V souvislosti s P.V. přichází i komplikované frakce na tzv. sludgecore, emoviolence a fastcore záležitostí (především z Německa). Novou vlnu utahaného sludgecore představují pomaláči NOOTHGRUSH, sebenenávistní japončíci CORRUPTED, decentní DYSTOPIA, CATTLEPRESS a GOB. Do ufňukaného termínu emoviolence bych s klidem zařadil komba jako PALATKA, ASSHOLE PARADE, T.E.O.C. a HIS HERO IS GONE. Klasický fastcore představují psychopatičtí ÖPSTAND, fičáky HEIST, staří NAILED DOWN a nihilsti RUPTURE. Němci vyrukovali s FEAR IS THE PATH TO THE DARK SIDE(ex CHOREA, STACK - gods!!!), AMODINAS LEICHENHAUS, STALKER, YACÖPSAE, SAIDS DONE, CRUDE B.E., Y a FLACHENBRÄND. Doporučené periodikum: HLUBOKÁ ORBA z našich a DOGPRINT, MONKEY BITE, ENGINE a SHORT+FAST&LOUD ze států. Doporučené labely: kultovní SLAP A HAM, SOUND POLLUTION z USA. U nás jejich produkty rozšiřují Barvák(INSANE) a Míra(DAY AFTER).Doporučené kompilace: FIESTA COMES ALIVE, POSSESSED TO SKATE, EL GUAPO, AT THE WAR WITH EMO a řadovka REALITY. Kurva, už dost!!! Tím crustem máš určitě namysli už vyčpělý trend dis-beatových klonů. Tedy dis-beat, jinými slovy rawpunk či käng v překladu něco jako hrubej punk prostě crust. Za mou neléčitelnou závislost můžou zrůdy jako Filip Fuchs, Marsta(už zase!), Čiko a především Ivo Monček z Blavy(čau!!!). Kapely v tomhle style se neobejdou bez předpony DIS, klonování anglánů DISCHARGE, čtyřřádkových textů o válce a utrpení, fuck P.C., chlastu a nihilismu nebo se naopak snaží něco sdělit skrze sociálně politické texty a téměř všechny pocházejí z mekky d-crustu Švědska. Existuje nepřeberné množství kapel/kopií, za všechny bych zmínil staříky ANTI-CIMEX, SHITLICKERS, AVSKUM, ASOCIAL, RÖJERS, SVART SNO, punkové SVART PARAD, G-ANX, ROVSVETT, NO SECURITY, MOB 47, DISARM, AGONI, CRUDITY a MODERAT LIKVIDATION - vše ze Švědska. Za novou školu kopou političtí crusteři DISKONTO, TOTALITÄR, 3 WAY CUM, DISFEAR, CUMBRAGE, MEANWHILE, alkoholici UNCURBED, nihilisti FLESHREVELS(all star team složený z členů DISCHANGE, ASOCIAL a UNCURBED), DRILLER KILLER(ex ANTI-CIMEX), grindeři DISMACHINE, SKITSYSTEM, CRUDE SS, ZYONIDE, DISHONEST, DISSOBER, DISPENSE, BOMBRAID, RECHARGE(Německo), DISCLOSE(Japonsko) - yeah!!!, GENOCIDE SS, FUCKING CHAOS, SKITSLAKT, DISCARD, SNIFTER, FRIGÖRA, RAJOITUS, vtipálci NOJSBOJS a TOTAL SPEED(projekty DISMACHINE a DISKONTO), UNARMED, TOLSHOCK, SKITLICKERS, EPÄJÄRJESTYS(Finsko) nebo japončíci LIFE či frantíci DISBEER. Neváhej a jdi do labelů DOLORES, FIN, DISTORTION TO HELL, YOUR OWN JAILER, REALLY FAST, ELDERBERRY, CRASHMAG. Periodika SIKÄ ÄPÄRÄ, ABSURD ze Švédska, od nás již zmiňované H.O. a E.Y.F. a každopádně HOGOFOGO. Z kompilaček REALLY FAST, UPPSALA CRUST, CORE OF SWEDEN, DISTORTION TO HELL(nenech si ujít) nebo zapomenutá DELIRIUM TREMENS. Když to shrnu, tak oblíbené scény v pévé jsou USA a Japonsko a v kängu Švédsko.

10.) A jak jsi spokojen sám se sebou? Kladeš si někdy otázku, co bude zítra, za týden...?

VIKI
No to je záludná otázka. Nerad bych se pouštěl do nějakých hlubších rozborů mého paranoidního já, ale myslím, že ano. Jsem v podstatě spokojený člověk, který ale moc optimisticky budoucnost nevidí. Bude platit heslo: "Spas planetu - zabij se?" Co myslíš?

11.) Možná, že se mýlím, ale používáte i netradiční nástroje v S.Y. Kdo to hraje a o jaké nástroje jde? Romana Janečku jste si pozvali nebo se nabídl on sám?

FIDO
Vždy jsme se snažili naši muziku brouzdající v coreových vodách obohatit o nějaký netradiční prvek. A protože všichni milujeme dechové nástroje jako saxofon, klarinet, okarínu, dudy, atd., tak se snažíme je do naší hudby nějak nacpat. Už v S.D. jsme zlanařili kamarádku Cucku na saxík do jednoho songu. A co se týče S.Y., tak věř, nevěř, ale to, co jsi slyšel, hrajeme naráz já a Skulda na takovou tu foukací klávesovou harmoniku. Já foukal a hrál basy, Skulda držel a hrál výšky. Byla to docela chlama. Nicméně, nacpali jsme to do tří fláků a chceme v tom i nadále pokračovat. Stálá spolupráce s nějakým dechařem ale bohužel neexistuje, takže zájemci ochotní experimentovat - hlaste se!!! Co se týče Romana, tak jsme ho požádali sami, poněvadž "grcák" jeho kvalit lze jen těžko nasimulovat. Na koncertech ale tuto těžkou řeholi grindových zpěváků obstarává drsoň Viki. Tož to byla moje poslední odpověď, takže dík za rozhovor.

12.) Dalo vám zabrat zkomponovat tak skvělou muziku? Určitě jste museli mít jasno, co chcete tvořit, že?

SKULDA
Naše výhoda je, že jsme lidi s velmi podobným hudebním vkusem, takže už od začátku jsme věděli, že chceme hudat ten náš HC/grind, ale trochu jinak. Ne furt dokola čtyři akordy, dva vokály a tukatra, tukatra rytmus bicích. První songy (ještě se zpěvačkou) byly strašně komplikované. Bylo to 7-8 za sebe napasovaných pasáží, které se co dvacet sekund měnily aniž by se nějaká opakovala. Prostě na začátek crust, potom trochu hip hop, pak najednou plynulý přechod do ska a pro změnu punk a nakonec trochečke country. Takže po půlminutě si nevěděl čí jsi, kdo vlastně hraje, a co tím sleduje. Proto jsme naši muziku zjednodušili, čímž se stala agresivnější, stravitelnější a my jsem konečně naprosto spokojeni s tím, co děláme. Jinak systém komponování je takový, že Fido nebo já přijdem s nějakým riffem nebo kostrou skladby do zkušebny, kde to všichni dohromady dotvoříme, Viki si do toho vyrobí škopky, no a pak si sednem s kytarama do kruhu jako u táboráku a doděláváme vokály. Takže to bylo takové malé nahlédnutí pod pokličku do hrnce jménem SHEEVA YOGA. Dík za rozhovor.

13.) Takže tu je konec, dík za pokec a mějte se fajn.

VIKI
Ty vogo, my taky děkujem za pokec a inteligentní otázky. Víš vůbec, že tohle je první interview S.Y., když teda pominu ty bláboly v ostravském pseudo HC zinu KOBZOL??? No, jinak se měj, jak chceš, přeji pevné zdraví NOISE MASTERU bez civilizačních chorob!!! SAIL HATAN SHEEVA YOGA MUTHAFUCKERS!!! Hej, ty! Netlem, vem tužku a papír, nakresli nám domeček, panáčka a sluníčko, přibal hřebíkovou bombu a vše nám pošli.


«zpět na library